fredag 12 oktober 2012

Ännu en effektiv dag

Lämnade Hanna som vanligt i skolan vid 8, åkte hem och myste med Liam och Meiya tills Meiya tog sin förmiddagslur i vanlig ordning. Då slog vi på Shrek - Nu och för alltid för femhundraelfte gången och medans han tittade på film passade mamman på att gå ut och fylla släpet med virke.

Lämnade dock 4 extra plank så båttaket blir klar inför kommande snö nu när Patrik kommer hem.

In igen och amma, mysa och gosa, ordna lunch till mig och Liam, som var överlycklig över det simpla i korv och mackaroner då han är en riktig korvnisse.

När Meiya velat amma yttligare en gång satte vi på oss kläderna och for till Karmor för att lasta av. Lite tur hade vi att Petra kom också så vi fick mysa med valparna. Vilka härliga små under. Märks att man saknar hundarna i vardagen iallafall.
Ska jag vara ärlig fick jag ångest över att jag lämnade bort Kiroz, även om jag vet att det var för situationens bästa och för hans egen skull. Sen Isis också, hua vad jag saknar dem.

Vidare for vi upp till Askers och lämnade tillbaka släpet till svärisarna, tackade för lånet och fick kaffe på köpet, inte illa.

Åkte och hämtade Hanna och sen hem, började med middagen, åt och utfodrade lillhuliganen innan vi for iväg till stan för att inhandla present då Hanna i morgon ska åka på kalas. Inte vart som helst utan på McDonalds. Passade då också på att handla inför kommande vecka så det bara är stödhandling som återstår, har man det ur världen.

Väl hemma var Liam hängig och ville sova direkt, sagt och gjort somnade han i min säng som jag lovat. Hanna passade på att mysa med mig och Meiya i soffan innan hon också bäddade ner sig i min säng.

Meiya har ikväll fått första målet ersättning, Nan 1 H.A, direkt efter amning och åt upp nästan alltihop. Kanske får jag nu inse att jag inte är skapt till att amma. Så mätt och nöjd hon var. En stund... För sen kom magknipet som ett brev på posten så blir apoteket i morgon och inhandla ersättning som inte är baserad på mjölk.

Var inte länge sen Meiya somnade, så har hunnit plocka upp det mesta i hemmet, återstår lite mer till i morgon.

Har även bokat kyrkan inför dopet så nu ska jag skicka efter injudningskorten och börja se över allt lite mer noggrant.

Var in med välling till Liam som verkade väldigt varm, men kan lika gärna vara för att dom är 2 i sängen nu, hoppas innerligt för i morgon ska vi till bästa svägerskan och umgås och skämma bort med godis och nybakat. Sen får vi dessutom middag och hälsa på valparna . Hanna längtar och var nästan gråtfärdig att vi sett dem utan henne.

Nu börjar det bli hög tid att krypa ner så man orkar upp i natt och i morgon.
Ska hinna göra klart altanen och rensa resterande på gården för till veckan kommer mäklaren hit för fotografering utomhus. Inne har vi fortfarande lite grann som måste göras klart innan korten kan tas och det får bli projektet nästa vecka.

G*natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar