torsdag 11 oktober 2012

Torsdag

Jag bestämde mig för att börja blogga igen, det får bli min egentid där jag kan summera mig själv på många olika sätt och hur dagarna varit.

Vi får se hur länge det håller.


Känner att dagen varit ganka effektiv, kom upp i tid vid 6.00 där dagarna alltid börjar med att amma Meiya. När hon var mätt, rapad och belåten en liten stund studsade jag ut i köket där min underbara bästa vän kaffebryggaren redan har gjort klart kaffet tills dess att jag vaknar. Väcker både en trött Hanna och en trött Liam som knappt kom upp ur sängarna, ner och ordnade frukost och ringde min andre hälft för att önska honom en bra dag.

Hanna kom till skolan strax innan 8, jag Liam och Meiya passade på att tanka bilen innan vi for hem för amning och mys i soffan en liten stund. Meiya somnade så jag och Liam satte på babylarmet och gav oss ut för att lassa skräp på vagnen, eftersom den envisa lilla madammen sov en stund så hann vi till och med plocka ihop i garaget lite grann och städa av gården också innan vi gick in för lunchpass åt oss allihop.

For iväg in till stan och lastade av släpet, jag må faktiskt säga det själv att det gick mycket smidigare än jag trott då jag har turen att alla mina barn älskar att åka bil. Hem med släpvagnen, ner på macken och sen hämta Hanna.

Idag blev det fransk fiskgratäng med morötter och potatis till middag innan vi klädde på oss och lämnade Hanna på Filmtajm. Jag hann dessutom snagga Liam och duscha honom samt mata Meiya innan vi hämtade upp henne strax innan 8, snabbvisit av faster och sen isäng med alla barn. Eller ja, Meiya kommer ju snart vakna igen men de två äldre sover iallafall för natten.

Bortsett det har jag faktiskt hunnit med att plocka undan överallt, styra upp alla dessa sopor, fixat tvätt och disk, förberett för morgondagen och druckit massa kaffe .



Tycker det är så jäkla mysigt att vara föräldraledig, men visst är det häktiskt när man är ensam. Med de få timmars sömn man lyckas haffa åt sig per dygn måste jag erkänna att jag är oförskämt pigg ändå. Barnen har fritidsaktiviteter 3 dagar i veckan, vilket är både enormt roligt och enormt tidskrävande. Men nu när jag sakta börjar få tillbaka någon form av rutinerad vardag igen så känns det ändå helt okej att ha många bollar i luften. Tycker ju om när det händer saker.

Planerar inför dop, Puttes 40årsdag, renoverar, ordnar med barn och hem, planerar och hanterar ekonomi, planerar framid osv.. Ja det ska väl vara nått att bita i.. Så fort huset ligger ute kan jag andas ut och släppa den biten och då blir det skolböcker för att slutföra MaB och NkB kurserna så jag kan söka in till högskolan nästa höst.

Sweet!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar